MEDIJSKA PISMENOST OBRAZOVANJE O MEDIJIMA I ZA MEDIJE

Kako ,,upravljati” zajednicom na društvenim mrežama

Osnivanje zajednice na internetu je prilično lako. Obično je potrebno samo nekoliko klikova. Operativni ste za samo nekoliko minuta. Ali upravljanje njome, jednom kada zajednica oživi, potpuno je druga stvar.

Pobrinite se da nađete vreme i resurse 

Savetujem vam, na osnovu iskustva,  da ne gradite zajednicu ukoliko nemate resurse i vremena za njeno održavanje i razvijanje.

Zatvorio sam dve zajednice Mediji pomažu medijima, jednu grupu LinkedIn i jednu Google zajednicu. Nije da nisu bile popularne. Naprotiv. Zatvorio sam ih jer nisam bio spreman za takvo radno opterećenje. Nisam mogao da održim korak sa potrebama zajednica koje sam stvorio.

Upravljanje porukama, bavljenje važnim porukama, odbrana od neželjene elektronske pošte, provera novih članova i, najviše od svega, postavljanje informacija koje dosprinose zajednicama postajala mi je svakodnevna dužnost.

Upravljanje i razvijanje zajednica na internetu

Stvorio sam zajednice da bih naučio kako one funkcionišu i da bih razumeo šta je potrebno za njihovo vođenje. Sada to znam. Postoje dva glavna zadatka, upravljanje i razvijanje.

Upravljanje zajednicom: bavljenje neželjenom elektronskom poštom, novim članovima, važnim porukama, pitanjima, neprikladnim komentarima itd.

Razvijanje zajednice: postavljanje poruka kako bi se podstakla diskusija, odgovaranje na pitanja, postavljanje pitanja, deljenje linkova, objašnjavanje o važnosti tih linkova itd.

Ukoliko nemate vremena, energije i mašte da radite sve gore navedeno – i to redovno – onda je ne osnivajte.

Možete, naravno, pozvati prijatelje da vam pomognu da umanjite i podelite teret, ali nije lako pronaći ljude koji imaju dovoljno vremena da odrade pristojan posao. 

Dakle, sada mi je ostala samo jedna zajednica, facebook stranica Mediji pomažu medijima. Ona mi se čini kao savladiva zajednica, čiji su članovi bivše kolege, oni koje sam upoznao tokom kurseva obuke i drugi koji su slučajno naleteli na internet stranicu. Ali to ne uzimam zdravo za gotovo. Sada treba da razradim strategiju kako bih njome bolje upravljao. 

Čak i najmanjim sajtovima verovatno treba posvećeni urednik društvenih medija. Pronaći prvo takvu osobu pre nego što uopšte počnete da razmišljate o  građenju društvenih medijskih zajednica je verovatno vredno truda.

Originalni tekst: http://www.mediahelpingmedia.org/blog/a-lesson-in-managing-social-media-communities/

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *