MEDIJSKA PISMENOST NASLOVNA OBRAZOVANJE O MEDIJIMA I ZA MEDIJE

Najbolja praksa za objavljivanje korisnički generisanog sadržaja

Kada ne mogu da se nađu na licu mesta ili žele da dodaju kontekst priči, novinski sajtovi često objavljuju ili vezuju priču za novinarske fotografije, video ili drugi sadržaj koji su napravili građani.

Associated Press (AP) je ažurirao svoj AP stilski priručnik dodavši poglavlje o najboljoj praksi za korišćenje korisnički generisanog sadržaja.

Evo nekoliko saveta iz njihovog stilskog priručnika:

Proverite: Kako biste bili sigurni da je materijal legitiman, pažljivo uklopite audio snimak, fotografiju ili video u osnovnu priču. Za AP ovo znači “mobilizaciju značajne baze znanje, konsultovanje stručnog osoblja AP-a širom sveta”. Konsultujte regionalne stručnjake koji su upoznati sa događajem ili poznaju lokaciju ili uporedite priču sa službenim verzijama.

Otkrijte originalni izvor: Ponekad se video ili fotografije koji se postave na društvene medije prošire munjevitom brzinom, što otežava otkrivanje prvobitnog izvora. AP predlaže da se identifikuje vlasnik sadržaja, zatim da se zatraži dozvola za korišćenje materijala i da se dozvola eksplicitno navede u tekstu.

Priznajte zasluge: Kada otkrijete vlasnika originalnog sadržaja, priznajte mu zasluge ukoliko žele da im se objavi ime ili korisničko ime u društvenim medijima.

Obezbedite kontekst: U vašem tekstu, objasnite odnos korisnika sa datim događajima, bez obzira da li su oni lokalni aktivisti, fotografi ili svedoci događaja.

Ne objavljujte dok niste sigurni: Ne dozvolite da nedostatak vremena nadjača proces provere, kaže Fergus Bell, urednik AP društvenih medija i korisnički generisanog sadržaja u tekstu na Poynteru. “Čak i ako je nešto neverovatno uverljivo, ali ne prođe jedan od naših testova, onda se to ne objavljuje”, kaže Bel.

Pročitajte originalni tekst

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *