MEDIJSKA PISMENOST OBRAZOVANJE O MEDIJIMA I ZA MEDIJE

Uticaj „blogera“ ne decu

Deca satima sede ispred kompjutera ili mobilnih telefona i gledaju u njima zanimljive video sadržaje, koje, prema „algoritmu“ predlažu same Internet platforme poput „YouTube-a”. Neki od njih, imaju „bezopasne“ sadržaje, pa čak i edukativne, ali, na žalost, radi se o vrlo malom broju „pozitivnih“ primera raznoraznih „blogera“ i „jutjubera“u moru nekontrolisanih, a deci veoma dostupnih videa. Deca, oponašaju svoje virtualne „idole“, govore njihovim jezikom, koji neretko obiluju neprimerenim rečima, žele da rade isto što i oni, da jedu isto što i oni i da izgledaju isto poput njih. Na žalost, to nisu „idoli“,koje krase kvaliteti poput pevačkog, igračkog, školskog, sportskog ili bilo kakvog drugog uspeha i koji na decu utiču pozitivno.

Uticaj medija i društvenih mreža, uključujući i izuzetno popularne jutjubere, mogu biti i vrlo direktni u nameri da se obrate tinejdžerima. Tako je na primer oglašavanje u medijima i na društvenim mrežama često usmereno na decu i tinejdžere. Sve češće im se direktno ukazuje na značaj određenih brendova i proizvoda.

Jezik kojim se pojedini influenseri sa jutjuba obraćaju svojoj ciljnoj grupi – deci i tinejdžerima, uključuje nasilnu komunikaciju, pregršt psovki i veličanje lažnih vrednosti. Dugotrajan uticaj i neprestano ponavljanje takvih obrazaca ponašanja, vremenom kod dece i tinejdžera izazivaju formiranje mišljenja da je takvo ponašanje normalno.

Pojedini influenseri svojim delovanjem u medijima i na društvenim mrežama takođe mogu snažno uticati na tinejdžere isticanjem svog životnog stila koji uključuje skupa putovanja, skupe usluge i proizvode. Deca i tinejdžeri moraju biti svesni da su neke poznate ličnosti plaćene da reklamiraju proizvode koje podržavaju.

Ukoliko vaše dete gleda sadržaje na jutjubu koji pozivaju na vređanje i omalovažavanje drugih razgovarajte sa svojim detetom kako bi se ono nosilo sa tim situacijama u stvarnom životu.

Ako vaše dete provodi puno vremena na društvenim mrežama, u redu je da pitate o čita ili kako se putem svojih profila obraća drugima. Svoje dete možete pitati kakv stavi ima prema drugima, prema rasi ili etničkoj pripadnosti, rodu ili seksualnosti.

Takođe svoje dete možete upoznati sa pozitivnim idolima, ličnostima koje su ostavile značajan trag u životima mnogih ljudi.

Možda se ovi saveti čine nedovoljno efektnim, ali razmislite. Vodite se onim da ste upravo vi najvažniji uzor vašem detetu.

LEAVE A RESPONSE

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *